Brev:
Afbrudt søvn...
31. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Afbrudt søvn...
Hej Helen.
Vores Magnus på fire måneder er begyndt at sove temmelig dårligt om dagen - før var det værst om natten, men det har vi skrevet sammen om før:-) Nætterne er ok, nu, dog vågner han også ofte om natten og kan have svært ved at falde i søvn igen. Men om dagen er jeg ved at blive desperat:
Han falder som regel hurtigt i søvn, da jeg synes, vi er ret gode til at aflæse, hvornår han er træt. Men allerede efter en halv time vågner han som regel - man kan være heldig at han falder i søvn ved at give ham sutten, men ellers er balladen så startet - frem og tilbage fra barenvognen i fast rutefart, og det er ved at være frustrerende, også fordi vi jo har en datter på to, vi gerne vil hygge os med, når lillebror skulle sove...
Dagens program ser sådan ud:
kl. 07 - vågner, får tøj på
kl. 08 - spiser en portion grød og ca. 100 ml. mme
kl. 09 - sover ca. en time (med afbrydelser!)
kl. 12 - spiser en portion grød og ca. 100 ml. mme
kl. 13 - sover ca. 2½ time (med RIGTIG mange afbrydelser!)
kl. 16 - spiser ca. 100 ml. mme
kl. 18 - spiser kartoffelmos og ca. 100 ml. mme
kl. 20 - spiser 200 ml. vælling og bliver puttet til natten.
Om natten spiser han 1-2 gange, men vågner som sagt ofte eller ligger meget uroligt.
Har du nogen forslag til, hvordan vi kan få lidt flere sammenhængende timers søvn - både barn og forældre?.-)
Han virker ikke som om han har ondt i maven, og afføringen er fin og daglig. Han er heldigvis glad og tilpas, når han er vågen, men det kunne være rart ikke at skulle løbe inde/ude hos ham hele tiden. Jeg har prøvet at lade ham ligge og skælde lidt ud, når han vågner og klager, men den går ikke - han falder ikke i søvn igen før han får sutten eller noget at drikke (vand eller kamillethe).
Håber ikke det var alt for forvirrende? Glæder os til at høre fra dig, på forhånd tak.
Venlig hilsen Catherina