Brev:
Problemer med at sluge rugbrød
31. januar 2008
Alder:
9 mdr.
Problemer med at sluge rugbrød
Hej Helen
Jeg har en dreng på 9 måneder.
Han vil meget gerne spise den samme kost som os andre, men får det galt i halsen. Jeg har flere gange forsøgt med lyst rugbrød med leverposteg, men må flere gange klappe ham på ryggen, fordi han får det galt i halsen. Enkelte gange, har jeg måtte vende bunden i vejret på ham.
Det gør mig nervøs, og derfor synes jeg det er svært, også at forsøge med ris, kød eller pasta, når det sker så tit.
Jeg har to andre børn, men husker ikke at jeg var nervøs over 'klumper i maden' som jeg er med ham.
Min sundhedsplejerske rådede mig til, at give ham en gulerod at gnave i, eller nogle skorper. Men da han allerede fik tænder, da han var knapt 4 måneder (han har 8 nu), kan han nemt tage store bidder - og får også det galt i halsen.
Jeg er klar over, at det mest er min egen nervøsitet der er problemet her - hvordan løser jeg det?
Tak for hjælpen.