Svar: Døgnrytme - 5 mdr.
31. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Maria
En drømmepige, det er hun bestemt og du skal nyde at det går så godt. Det lyder som om at din datter er rigtigt god til at regulere sit behov for både mad og søvn og det er bare super dejligt.
Nogle børn sover meget, andre mindre. Børn vil også i forskellige perioder af deres liv, have behov for mere søvn end i andre perioder, og den forskel, skal der være plads til. Det lyder som om at din datter lige nu sover rigtig godt og de skal du bare nyde. Du beskriver en pige som trives og som har det rigtig fint, udvikler sig i sund retning, er meget aktiv i sine vågne perioder osv. Alt sammen rigtig fint.
I takt med at hun bliver ældre, så vil hendes søvnvaner ganske givet ændre sig af sig selv. Hun vil også få behov for at spise sammen med I andre, får behov for mere mad, og det vil være naturligt at måltider stille og roligt ligger som morgenmad, frokost og aftensmad... men det kommer stille og roligt, så glæd du dig over så godt hun har det:o)
Rigtig god weekend og fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske