Svar: Spisestilling
1. februar 2008
Alder:
4 mdr.
Hej med jer
Alt andet lige, så må det vigtigste jo være at lillepigen spiser - om hun så sidder eller ligger:o)
Det er rigtigt at hvis børn ligger meget ned og spiser, så kan der ske reflux af mælk til mellemøret via det eustachiske
rør. Derfor anbefales det at børn som får flaske holdes let oprejst. I kan evt. komme lidt om det ved at lægge hende på en lille pude eller lignende under madrassen i liften eller hvor hun nu lægges og spiser. Hvis det er på sofaen hos jer, så kan en skråpude måske bruges der, eller du kan evt. lægge hende lidt siddende skråt op af en anden pude. Nogle gange er det at sidde i favn de protesterer mod, men hvis de lægges uden at føle sig holdt om, så vil de gerne tage flasken og her kan hun jo så stadig lægges lidt skråt. Nogle bruger også skråstolen, når de giver flaske...
Igen må man dog også sige at variation må være okay. Hvis man ammer, så vil man jo f.eks. også lægge barnet til om natten, hvor man ofte ligger ned... det må således hænge lidt sammen med variationen, hvorvidt det er problematisk eller ej. Jeg tænker derfor at det vil være fint, hvis I varierer måden I giver hende mad på...
Håber I kan bruge mine tanker lidt videre, rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske