Svar: Balance
4. februar 2008
Alder:
2 mdr.
Kære Bodil
Det kunne god lyde som om at din datter bliver lidt forskrækket. Måske du allerede gør det, men prøv at tale med hende, når du nærmer dig hende, så hun stille og roligt bliver bevidst om at du er på vej og vil hende noget. Når du så tager fat i hende og vil løfte hende, så gør det stille og roligt. Sørg for at støtte hendes hoved og hold hende så hun ikke føler at hun falder, men fornemmer at du har godt fat på hende.
Det kan også være en god idé at du begynder at lade hende ligge mere på maven nu og gør det til en vane at du lægger hende på maven, når hun er vågen og du lægger hende fra dig. Så hun kommer på maven hver dag. Det vil styrke hendes muskulatur. På samme måde kan du lade hende ligge med maven mod din underarm når du bærer hende og prøv også at bære hende, hvor hun netop hænger lidt over din skulder.
Det at blive båret og vugget vil hjælpe på hendes balance fordi det stimulerer hendes ligevægtscenter i øret. Derfor er det godt at hun bliver bevæget og gået rundt med og jeg tænker at det vil hjælpe hende lidt fremover.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske