Brev:
Bleproblemer
5. februar 2008
Alder:
3 år, 2 mdr.
Bleproblemer
Hej Helen,
Vi har en dreng på 3 som startede i børnehave da han var 2 år og 8 måneder, han har været længe om at falde til, da han var meget lille i forhold til de andre, heldigvis er der startet flere på samme alder.
Han har fået en lillebror for 3 måneder siden.
Vi har længe haft problemer i børnehaven, de gider nemlig ikke skifte ble, vores holdning er at han skal smide bleen når han er klar, men jeg føler nu at der er gået rigtig godt rod i det.
Jeg kom over i børnehaven en dag for en 4 måneder siden og der lå han på puslebordet og var ved at blive irettesat fordi han var gået på toilettet selv og havde smurt sig selv og toilettet ind i prut, da han ikke vidste hvad han skulle gøre og hvordan og der har åbenbart ikke været nogle voksne i nærheden. Det var rigtig slemt for ham han blev så ked af det og var det længe.
Så holdt de en lille pause, men snart begyndte de at presse ham igen. Vi kan mærke det på ham ved at han ikke vil have skiftet ble mere og vi sagde til dem i børnehaven at vi ikke ville have at han skulle stoppe med bleen før han var klar.
Men de begyndte at presse ham igen, det er svært at styre hvad der sker i børnehaven om dagen, og for nogle weekender siden græd han da vi skiftede ble og sagde at nu ville han ikke have ble på mere for det sagde Annette (pædagogen i børnehaven) Vi har nu skældt ud derovre igen og de holder nu en pause. Men samtidig siger de til ham at han lugter, det påvirker ham meget.
Hvad gør vi? Det er så synd for ham. Jeg syntes det er svært at vide hvornår han rigtigt kan smide bleen efter alt det rod. Vi havde håbet på at kunne prøve til sommer.
Mange hilsner
Irene