Brev:
Kravle eller...?
5. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Kravle eller...?
Hej Helen
Så er jeg på banen igen.
Vi er langt om længe ved at have styr på Victorias ører. Det har været en drøj omgang med gentagne udsugninger, penicillin og nu dråber. Hun sover stadig ikke igennem, men der er da nu fred for ørerne. Desværre er natten stadig delt op i intervaller på en times tid, da både hun og Isabella er ramt af en kraftig forkølelse, hvor de hoster og græder om kap natten igennem. Jeg er helt slidt ned og har selv været syg med 14 dages intervaller med opkast, diarré og hovedpine. Tror at min krop skriger på ro, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Min barsel slutter om en måned og jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle et fuldtidsjob, når jeg er så langt bagefter med søvn og omsorg for mig selv. Jeg har desværre ingen, der kan træde til, så jeg må klare mig, så godt jeg kan. Håber at der er faldet ro på det hele til den tid. Har udskudt at færdiggøre min uddannelse, da jeg tror jeg skal nøjes med at prioritere det absolut vigtigste lige nu.
Nå, men nu til sagen: Victoria kan endnu ikke kravle. Vi mener, at hun er sat lidt tilbage i udvikling pga. af øresmerter, der har gjort, at hun har grædt meget og derfor siddet meget på arm og skød. Hun kan sidde selv, trille fra ryg til mave og fra mave til ryg, skubbe sig baglæns når hun ligger på maven og skubbe sig baglæns, når hun sidder på rumpen. Hun kan stå og holde fast i bordet og køre på scooter selv. Stadig bruger hun dog meget af dagen på at klage og brokke, men det er jo nok fordi hun er syg. Det er som om den ene sygdom afløser den anden. Det er dog rigtig hårdt at høre på, når man selv er tappet for overskud og af og til er vi da også rigtig hurtige til at samle hende op og gå rundt med hende på armen i stedet.
Er der nogle øvelser, vi kan lave med hende for at få hende til at kravle (vi har sat hende op af en væg, lagt hende på gulvtæppe, skubbet knæene ind under hende osv.), eller er der ingen grund til bekymring vedr. hendes motoriske udvikling?
Finmotorisk er hun rigtig god, hun spiser selv med tommel og pege og drikker af tudkop selv.
Det blev en lang smøre, som sædvanligt.
Mange venlige hilsner
Isabella og Victorias mor