Svar: Kravle eller...?
5. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Kære Isabella og Victorias mor
Det har været en lang og sej vinter for jer, med meget sygdom og jeg kan godt forstå at du efterhånden synes det er ret hårdt. Jeg tænker dog at vi jo nu går den lyse tid i møde og derfor må og kan det kun blive bedre:o)
Jeg tænker også at selvom det bliver hårdt at skulle starte arbejde og få pigerne sendt af sted hver dag osv. så bliver det måske også rart for dig, at komme lidt ud, få lidt andre impulser eller..?? Pigerne vil forhåbentlig også få så mange nye oplevelser at de bliver mere trætte og at I således alle 3 kan falde omkuld om aftenen og få lidt mere søvn.. man har da lov til at håbe.
Jeg mener at din mand arbejder om natten? så derfor sover han vel det meste af dagen, men om eftermiddagen og om aftenen er han vel på og kan tage over. Det kunne f.eks. jo godt være ham der hentede pigerne, så du ikke skulle tænke på det og på den måde hjælpes I vel ad?
Nå det var jo egentlig mere lidt spørgsmål og kommentarer fra mig end det var svar på dit spørgsmål, så med hensyn til at kravle:
Jeg synes det er rigtig godt at I hjælper hende op på alle fire og prøver at få hende til at rokke frem og tilbage, frem og tilbage igen og igen. Det er netop fra den rokkende stilling, at børn lærer at kravle. Derudover så er det rigtig vigtigt at stimulere hendes balancecenter og det gør I ved at trille med hende, gynge hende og tumle med hende.
En rigtig god idé hvis man har plads til det og har et loft, der kan bære.... er en gynge. Det at sidde i en babygynge (ikke en hoppegynge) og gynge frem og tilbage stimulerer rigtig godt og børnene elsker det. Samtidig vil det give dig lidt ro og mulighed for at lave andet, når hun sidder der og griner og du ikke skal rende rundt med hende på armen... Det er derfor en god mulighed.
Ellers håber jeg at du holder hovedet højt og evner at se lidt fremad nu, hvor det forhåbentlig snart går den rigtige retning. Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske