Brev:
Fra slyngevugge til almindelig seng
5. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Fra slyngevugge til almindelig seng
Hej
Jeg har en dejlig dreng på knap 9 mdr. han har stortset fra start sovet i en slyngevugge, da det var her jeg bedst kunne få ham til at falde i søvn. Han skal bare vugges i ca 5-10-15 min så sover han. Nu er det desværre bare blevet sådan at han vågner flere gange om natten og jeg er så nødt til at vugge ham i søvne igen. Dette syntes jeg har stået på i knap 1 mdr. og det er ved at tære godt på mine kræfter, at jeg nogle nætter ikke får sovet, da jeg hele tiden skal vugge ham hen.
Skal lige siges at jeg i forvejen har en søn på 2 år og 8 mdr. Og min mand sejler, så derfor er jeg sommetider alene med begge børn i op til 2 mdr af gangen.
Mit spørgsmål lyder altså, hvordan får jeg ham over i en alm seng. Jeg har forsøgt flere gange. Men han er helt hysterisk bare han kommer ned i sengen. Jeg har lagt en ekstra dyne i, så han er omsluttet i sengen. Nogle gange kan han græde i op til 1 1/2 time inden der er ro. Jeg ser selvfølgelig til ham, så han ved at jeg er der. Men oftes når jeg så kommer derind bliver han endnu mere hidsig!
Det gør ondt i mit hjerte at han græder sådan, men jeg er nødt til at gøre det, da jeg jo også snart selv skal starte arbejde igen. Håber du kan hjælpe mig....
Med venlig hilsen
Pia