Brev:
Desperation over søvn problemer - 5 mdr.
5. februar 2008
Alder:
5 mdr.
Desperation over søvn problemer - 5 mdr.
Hejsa..
Vi er efterhånden meget desperate herhjemme i vores lille familie.. Vi har en lille dreng på 5 måneder der bare ikke kan sove selv.. Han VIL ammes i søvn. (kan se at vi langt fra er de eneste der bøvler med det problem ;) )
Det er efterhånden blevet et problem for os. Før i tiden gjorde det mig ikke noget at amme ham i søvn, men nu kan det godt tage 1 1/2 time at få ham til at sove.. Hver gang jeg lægger ham fra mig vågner han.. Og vi har nogle aftner fortiden hvor det er så slemt at han bokstavligtalt ligger ved bryst fra 20 om aftenen og hele natten igennem, hvor de eneste minutter jeg lige er væk fra ham er når jeg børster tænder... Hvergang jeg fjerner mig så skriger han..
Han har også nogle dage, hvor han er så træt at han ligger og mosler rundt ved brystet, og vil sutte og lidt efter ikk sutte osv. Og han bliver så fustreret at han skriger sig helt gas blå i hovedet. Har så prøvet at lægge ham fra mig, men så bliver det værre endnu. Jeg har også prøvet fra starten om aften at lægge ham direkte i sengen og nusse blive der indtil han sover, men det hjælper ikk.. Han bliver så ulykkelig og græder virklig igennem..
Jeg har deltaget i en test gruppe på sovecoach.dk og fulgt hendes teori men det virkede heller ikk.. Jeg syntes efterhånden at vi har prøvet ALT snart.. Den eneste metode jeg faktisk mangler er "godnat og sov godt". Men det er også bare en metode jeg tager stærkt afstand fra. Men må indrømme at efterhånden er begyndt at overveje det. Jeg er simpelhen så splittet og græder efterhånden lige så meget som han gør..
Det skal lige siges at vores lille dreng altid er glad og smilende om dagen. udover når han skal sove selvfølgelig. Om dagen kommer han heller ikk ud og sove da vi bor i en lejlighed. Og sover i øvrigt kun når barnevognen kører.
Jeg har snakket med min egen sundhedsplejerske om det, og hun siger bare at jeg skal vente til han er 6 måneder nu hvor han regerer så voldsomt som han gør. Mere har hun egentlig ikk sagt..
Jeg håber virkelig du har nogle guldkorn som vi kan bruge..
Med venlig hilsen
Nikita