Brev:
Morsyge - skulle jeg have handlet anderledes
5. februar 2008
Alder:
10 mdr.
Morsyge - skulle jeg have handlet anderledes
Hej Helen,
Så er jeg tilbage.. :-) Tak for dine tidligere svar, vi har fået rimelig styr på Niklas´ sove- og spisevaner - og han er nu 10½ måned og er i dag startet i dagpleje. Jeg skal starte på arbejde om to uger, og har dermed god tid at få ham kørt ind i - hvilket jo er super!
Mit spørgsmål går egentlig lidt på dårlig samvittighed, og det er overfor min kæreste - som jeg føler bebrejder mig for vores søns morsyge. Som det ser ud nu, er det kun mor som kan bruges - og især når han er rigtig træt eller ked af det. På de tidspunkter, hvor han ikke er træt, kan far sagtens bruges til leg, når der skal spises og puttes - men i disse dage hvor Niklas også skal køres ind mht. dagpleje, hvilket han i dag blev rigtig ked af - så kan kun mor bruges.
Jeg kan mærke at det generer min kæreste, han vil jo også gerne trøste, det er jo også hans søn!
Kunne jeg i dagligdagen de sidste ti måneder ha gjort noget anderledes? Er der noget i en mors daglige omgang med sit barn, som gør barnet mere eller mindre morsyg - eller hører det alderen, oplevelser og udvikling til?
Jeg føler normalt min kærestes fulde opbakning på alle områder, og har aldrig før haft grund til at tvivle på at han ikke mener jeg gør tingene godt nok - tror bare at jeg i takt med at vi nærmer os et nyt kapitel i vores tilværelse, hvor jeg skal tilbage på arbejde, også er lidt sårbar. Jeg mener jo virkelig at ha gjort det bedste jeg kunne for vores søn, og har hele tiden ment at hans morsyge var en del af hans normale udvikling - kender jo mange hvor det samme gør sig gældende. Vil tro det har stået på - sådan lidt mere eller mindre - i ca tre måneder nu. Er det helt unormalt?
Helle