Svar: Homøopatiske dråber?
5. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Berit
Som sundhedsplejerske arbejder jeg efter sundhedsstyrelsens anbefalinger. De skriver direkte at naturlægemidler ikke anbefales til børn under 2 år og at kosttilskud er uegnede og unødvendige for børn under 1 år. Da jeg går ud fra at de pågældende dråber må hører under en af disse kategorier, så kan jeg ikke anbefale at du giver din dreng de dråber...
Jeg har søgt på Belladonna D6 på nettet og synes det er meget svært at finde ud af, hvad det egentlig indeholder. Det er rigtig vigtigt at man er sikker på at de ikke indeholder hverken parabener eller andre stoffer, som kan virke hormonforstyrrende eller allergifremkaldende.
At din dreng nogle gange har afføring helt op i nakken, - det tror jeg de fleste forældre har prøvet nogle gange, så det må betegnes som værende meget normalt. Bodystockings er normalt rigtig godt, men lidt i den situation er det nogle gange ikke så rart, når det hele skal trækkes over hovedet. Som udgangspunkt så er et bad det bedste du kan gøre ved det og du kan her overveje om du vil komme en lille smule uparfumeret flydende sæbe i vandet.
Så denne gang kan jeg desværre ikke hjælpe dig yderligere. Hvorvidt du skal give dråberne bliver din egen beslutning og jeg synes her det er rigtig vigtigt at du finder ud af hvad de indeholder:o)
Håber dog at du er hjulpet videre på vej...
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske