Brev:
Spørgsmål om kost - 6 mdr.
6. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Spørgsmål om kost - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har endnu en gang brug for din kyndige vejleding :o) Min datter er nu 6 måneder og vi er godt i gang med ske-maden. Pt. ser vores dag nogenlunde sådan ud:
07.00 vågner, hygger med mor og far
7.30 MME, alt mellem 100-180 ml
9.00 MME, tager ca. 120 ml
Puttes til formiddagslur, sover 1 time
11.00 grød med frugtmos – spiser ca. ¾ dl
12.00 MME, tager ca. 120 ml (nogle gange mere)
Puttes herefter til middagslur, sover 3 timer.
15.30 MME, oftest ca. 100 ml
Måske powernap ved 17-tiden
18.00 mos, spiser ½ -3/4 dl
19.00 MME, ca. 150 ml
Ca. 19.30 puttes til natten
Ca. 22.00 MME, 150-230 ml
Sover til 07 næste morgen
Mit spørgsmål er nu om det ser fornuftigt ud? Får hun for meget mælk – kan de overhovedet overspise så de bliver ”for tykke”?? Hun kan ikke undvære flasken der kl. 9 om formiddagen (så er hun irritabel frem til grøden) men jeg synes at hele formiddagen går med flaske/grød – var det bedre at tilbyde hende grød om morgenen også så hun får 3 ske-måltider? Som det er nu får hun jo flaske 6 gange i døgnet, og ske-mad 2 gange.
Jeg ved, at flere i min mødregruppe er nede på at give flaske/bryst 2 gange og så 4 ske-måltider – er det at foretrække?
Jeg giver hende ikke flaske lige efter et ske-måltid, men typisk ca. 1 time efter… er dette korrekt eller skal hun tilbydes flasken så snart ske-måltidet er slut?
Til sidst – har hun behov for jern-dråber når hun kun får MME? (også i grød/mos)
På forhånd tak for hjælpen!
Venligst,
Hanne