Brev:
Hvordan kommer jeg videre med almindelig mad?
6. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Hvordan kommer jeg videre med almindelig mad?
Hej Helen
Carolina spiser nu 3 skemåltider om dagen og ca 4-5 flasker fordelt fra kl ca.7 - ca.19.
Til morgen får hun endten øllebrød eller forskellige fuldkornsgrød. Flaske formiddag og ris- eller hirsegrød til frokost. 2 flasker i løbet af eftermiddagen og så lidt risgrød (hun spiser jo ikke så meget kartoffelmos endnu) samt en god potion grøntsagsmos. Men hvordan skal jeg komme igang med at give hende det vi selv spiser?
Hun bliver 7 mdr på lørdag (9.2.08) Det skal selvfølgelig kun være små mængder, men skal det blendes eller igennem en persillehakker. Og er der noget hun ikke må få? Lasagne, frikadeller, spaghetti m/ kødsovs osv.? Hvis jeg laver mos af diverse bær, skal det så blandes med fx. æble eller pære eller må hun få det rent?
Skal hun have noget jerntilskud? Jeg har læst at hvis de får 500 ml. mme pr dag så er de dækket ind, men jeg kan ikke regne med at hun gør, nogle gange er det 300 ml. Hun kommer heller ikke op 1 ltr væske om dagen, hun får tilbudt vand af kop ved måltiderne og i løbet af dagen, men det er ikke meget der kommer ned. Hendes urin er klar, så hun burde ikke være i væskeunderskud. Men skal jeg gøre noget andet for at hun drikker mere. Måske en tudkop?
En anden ting:
Hun sidder tit ved bordet med en gulerød, æble eller pære, men det er kun gulerodden jeg er tryg ved, da hun bidder meget hårdt, og har været ved at få pære galt i halsen, fordi hun suger/bidder så hårdt at der knækker noget af.
Skal vi vente med pæren eller???
Med venlig hilsen
Charlotte