Brev:
Spisevaner - 7 mdr.
6. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Spisevaner - 7 mdr.
Hej Helen
Måske kan du hjælpe mig med Asgers spisevaner....
Jeg har tænkt lidt over det hele, og er kommet frem til, at interessen for mad nok aldrig har været så stor.
Han vil gerne spise, men helst grød og helst kun når han sidder og dimser med noget med hænderne imens. Det kan være en ske, et stykke agurk, men ind i mellem er vi nødt til at gi ham noget mindre måltids-relateret (eks legoklods) for at måltidet kan fortsætte.
Når vi starter med at tilbyde ham maden på skeen vender han bare hovedet væk og lukker munden. Den første skefuld skal lirkes ind. Er det noget han kan li, kan vi fortsætte men sjældent uden noget i hænderne.
Det føles som om jeg snyder ham. Han virker reelt ikke som om han har lyst til at spise, selvom han er sulten. Jeg ved at han er sulten, for hvis vi kommer godt igang kan han spise næsten en portion af 1 dl havregryn. Vi skal være meget heldige hvis han spiser noget der minder om en portion grøntsagsmos.
Vi har prøvet med hapsere, men det er vist stadig for svært at koordinere med munden. Der er større succes med små frugtstykker.
Dagen går ca således:
Ingen amning om natten
kl 05-06 morgenamning
kl 07-08 havregrød med frugtmos, vand af kop
kl 09 ammes
kl 9-10.30 formiddagslur
kl 11 grøntsagsmos med kød, vand af kop
kl 12.30 ammes
kl 13-15 middagslur
kl 15.30 frugtmos (ingen grød for at samle appetit til aftensmad)
kl 18 grøntsagsmos, vores mad
kl 19.30 3-kornsgrød med frugtmos
kl 20 puttes
kl 23 amning
Jeg overvejer om jeg kan gøre noget andet end at aflede Asger for at få ham til at spise. Sulte ham? Det er før endt i hysteri ved bordet, så ingen mad overhovedet kom indenbords.
Håber du kan hjælpe.
Mange hilsner
Lisbeth