Brev:
Jeg har ikke nok mælk
25. februar 2004
Alder:
2 mdr.
Jeg har ikke nok mælk
Jeg har en søn på¨8 1/2 uge, som ikke bliver mæt, når han får bryst.
Jeg ammer ham om morgenen, der bliver han mæt, men om eftermiddagen bliver han ikke mæt. Der kan jeg amme ham op til en time, og han bliver ikke mæt, så må jeg give ham flaske. Han tager ca 50 ml men så kan der gå 2 timer og så vil han have mad igen og så får han bryst.
Ofte er han urolig, når jeg giver ham bryst igen, så det kan godt tage tid før han vil have noget. Når han så tager noget går der ikke lang tid så sover han. Er det fordi der ikke er så meget mælk? Ofte vågner han igen, når der er gået 15 min og vil have mad, så får han bryst igen, i en 1/2 time, men er urolig. Så jeg giver ham så en flaske, hvor han godt kan tage op til 70-100 ml, og sådan går den hele aftenen.
Om natten kan ikke blive mæt, så der får han kun flaske og der kan han godt tage op til 150 ml.
Jeg ligger ham ofte til om dagen og aftenen, men det er som jeg ikke har mælk nok?
Det skal lige siges at han er født 5 uger før tid, og ville ikke ta bryst før han var ca 4 uger. Kan det være derfor jeg ikke har nok mælk til ham?
Hilsen Pia