Svar: Coliform
25. februar 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Charlotte Thomsen
Koliforme bakterier er hovedsageligt tarmbakterier, der komer fra mennesker eller fra dyr. I Danmark undersøger man drikkevand for bland andet koliformebakterier.
At du har fået konstateret koliforme bakterier i dig, tyder derfor på at det drikkevand I har i Dubai er forurenet. Som du selv er inde på så kan vandet være forurenet med afføring, fra f.eks. en kloak og vandet indeholder derfor sygdomsfremkaldende bakterier og er derfor ikke hygiejnisk sikkert at drikke.
Jeg vil derfor foreslå dig at du køber drikkevand på flasker og bruger dette i stedet for vand fra hanen. Når dit barn bliver født, må du ligeledes have i tankerne at vandet kan være forurenet og hvis du f.eks. skal lave en flaske erstatning eller når du skal til at lave grød mv. så skal du også her bruge vand, som du køber på flaske.
Hvad betydning det har for dit barn, her under graviditeten, ved jeg desværre ikke; men det lyder som om at du bliver observeret og er i gode hænder. Det er sandsynligvis noget man har oplevet før i Dubai, siden lægen har været opmærksom på det, og du må tage det roligt og stole på at de ved, hvad man skal gøre i en sådan situation.
Det skal nok gå det hele:o)
Held og lykke med fødslen, når du når så langt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske