Brev:
Meget sulten datter
19. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Meget sulten datter
Kære Helen
Har ofte haft glæde af dine svar til andre, men kan ikke lige finde et svar der matcher denne gang.
Vi har dejlige Laura på 6½ måned, som er et gladt og mildt barn. Hun blev ammet fuldt i 3½ måned, hvilket var en succes i forhold til storesøster Hannah på 2 som kun blev ammet 4 uger. Jeg har sultne børn og ikke for meget mælk.
Laura var glad for at få erstatning, men blev mere og mere sulten og tog da hun var 5 mdr. 10 flasker i døgnet og var bare sulten hele tiden. Jeg intensiverede skemaden og det gik rigtig rigtig fint. SÅ fik hun lungebetændelse og spiste i 14 dage ikke stort anden end lidt frugtmos, og nu nægter hun at spise andet end diverse grød og frugt. Der er simpelthen lukket for grøntsager, kartofler kød og andet.
Problemer er at hun bare ikke bliver ordenlig mæt, og sover elendigt om natten igen igen, og vil have mad hele tiden. Lige nu ser det sådan ud:
Morgenmad kl. 07.30 - havregrød og vand af kop samt en flaske før formiddagslur.
Frokost ca. 11 - grøntsagsmos som jeg med held får hende til at tage hvis jeg blander lidt frugt i
eftermiddag ca. 14 - moset banan eller grød igen!! og mælk hvis hun vil på flaske
Aften 17.30 - grød igen + evt. flaske
Kommer i seng ca. 19.30, vågner efter præcis 45 min og spiser mere, gerne grød der holder lidt længere end en flaske. Bliver puttet igen og vågner så med 2-3 timers mellemrum og er sulten!!
Hun får måltid med ske samt bliver tilbudt en flaske bagefter hver gang hun er vågen. Ofte spiser hun stor portion og er bestemt ikke flaske-dranker længere, så det er ikke pga for meget mælk.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal presse flere måltider ind, og jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til at spise noget der måske mætter mere end al det grød. Hun nægter bare. Har prøvet at vente til hun bliver sulten nnok, men hun er meget stædig og kan skrige af sult i 3-4 timer uden at åbne munden for det jeg prøver med. Jeg er meget slidt af de her nætter, jeg synes hun er for gammel til at skulle have mad hver 3. time om natten også - what to do?
Hun vejer ca. 8,6 kg (fv 3500 g).
Håber på din hjælp
Kærlig hilsen
Christina