Brev:
Mad og udvikling
19. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Mad og udvikling
Hej Helen
Først vil jeg sige tak for en skøn brevkasse... og så håber jeg at du og din familie har haft en skøn ferie :0)
Jeg har Lidt spg angående hvad Magnus nu hvor han bliver 6 mdr. må få og spise? Magnus bliver 6 mdr den 21 feb.
Ved at jeg skal gøre maden lidt tykkere alt efter hvad Magnus kan!!
Magnus er rigtig god til og spise og det har han været lige fra starten. Er rigtig madglad og er glad for og prøve noget nyt. Han fortæller ved at sige umm når det er noget han kan lide og laves nærmest en brækfornemmelse og ryster med kroppen, hvis der er noget han ikke er vild med :0)
Når jeg laver Magnus mad moser jeg det igennem en si... er bange for han skal få noget galt i halsen. Må jeg forsætte med dette eller skal jeg mose hans mad med en gaffel ?
Vores dag ser således ud nu
kl. 7.30 Står vi op, Magnus bliver puslet.
kl. kl. 8. / 8.30 får havregrød med frugtmos, og vand af kop.
kl. 9.30 Ammes og puttes til formiddagslur.
kl. 12 Risgrød eller boghvedegrød med frugtmos og vand af kop.
kl. 12.30 Ammes og puttes i barnevogn.
( sover imellem 1 - 4 timer ) fordet meste sover han mellen 3 1/2 - 4 timer
kl.16 / 16.30 Ammes.
kl.18 Kartoffelmos med grøntsager fx. broccoli og gulerod og vand af kop
Tager nogen gange en powernap
kl19.30 / 20 Ammes
Tager nogen gange en powernap
kl 22 Ammes
kl 3 eller 4 eller 5 Ammes
Magnus er begyndt og vågne om natten og kan ligge og snakke / lege i en halv time. Er det fordi han er ved og starte et nyt udviklingstrin ?
Mit sidste spg drejer sig om Magnus udvikling.
Magnus triller endnu ikke fra mave til ryg men fra ryg til mave. Vi laver forskellige øvelser, som vores sundhedsplejske har anbefalet fra bogen leg med dit barn. som fx. ligge over vores ben, trille rundt øvelse imens jeg synger, flyve imens han ligger på mine læg osv.
Kan det skyldes at han ikke er glad for og ligge på maven eller vil det komme når han er klar til det?
Magnus kan følgende er det alderssvarende ?
Tage fat i sine tæer
Smiler og griner højt
Flytter legetøj fra hånd til hånd
Ligge på maven i kort tid dog længere når vi tager puslepuden ind i stuen
Elsker og stå op
sidder med støtte
Trille fra ryg til mave
Er meget opmærksom og livlig( vil helst ikke gå glip af noget )
Putter alt i munden
Pludre og vi kan føre en "samtale"
Lena