Svar: Øjenkontakt og smil
26. februar 2004
Alder:
2 mdr.
Jeg tror som du selv at din søn begynder at smile mere bevidst om kort tid, men jeg synes alligevel at du skal kontakte din sundhedsplejerske og bede hende komme ud på et besøg, så hun kan se, hvad det er for en kontakt I har. Altså hvordan kontakten med din søn er.
Det er meget svært for mig at vide hvad der er 'normalt' når jeg ikke kan se ham:o)
Du skal ikke tvinge din søn til øjenkontakt, en naturligvis holde ham på et sådan måde at han kan finde dit ansigt og dine øjne. Når du holder ham skal du med din mimik og dine lyde gøre dig så interessant at han får lyst til at kigge på dig. Din sundhedsplejerske kan vise dig hvordan.
Held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske