Brev:
Nattesøvn søges - 12 mdr
26. februar 2004
Alder:
12 mdr.
Nattesøvn søges - 12 mdr
Vores søn, som nu er lidt over 12 mdr, har aldrig haft et godt sovehjerte eller en god soverytme - hverken om dagen eller natten. Det er nu begyndt at gå os så meget på, at vi må have noget hjælp.
Lidt forhistorie:
Da han var ca. 8 md gammel startede vi projekt sovning. Han blev lagt i sin egen seng og vi gik ind hver 5 min og efter et par dage faldt han i søvn af sig selv. Ca. 1 time senere vågnede han igen og samme ritual gentog sig. Om natten vågnede han så igen og kunne skrige non stop i over 2 timer, hvor vi stadig gik ind til ham hver 5 min og tog ham op, hvis det var helt slemt, men tog ham aldrig ud af værelset.
Efter 1 1/2 måned, hvor der intet var ændret, var vi så udmattede af søvnmangel, at hans seng blev rykket ind i soveværelset og det er nu endt med at han er i vores seng hele natten. Dette er desværre ikke ensbetydende med, at han også sover.
Han bliver puttet ca. kl 19.30 og vågner ca. hver 1 1/2 time hele natten - nogen gange skal han bare have en sut, andre gange skal han puttes ind til en af os og nogengange tumler han rundt i en god times tid inden han igen overgiver sig til søvnen. Deslige vågner han så mange gange igen kl 5 og så er det morgen for ham.
Om dagen sover han ca. 2 timer af en eller 2 omgange.
Det skal derudover nævnes, at han vejer 12 kilo og spiser pænt i løbet af dagen, og jeg antager derfor at han ikke vågner fordi han er sulten.
Derudover er han startet i vuggestue pr. den 1. dec. og er mægtig glad for det (ved godt, at der så sker meget om dagen, der kan tages med i søvnen).
Vi vil så gerne snart have vores seng for os selv igen og have en nogenlunde sammenhængende nattesøvn - ihvertfald det meste af natten, da det også tærer på vores forhold det her natteroderi.
Håber meget du kan hjælpe os med nogle gode råd.
Med venlig hilsen
MV