Brev:
Forsinket motorisk udvikling
22. februar 2008
Alder:
8 mdr.
Forsinket motorisk udvikling
Hej Helen
Jeg er mor til en lille dreng på ca. 8 mdr. Han er glad, smiler, snakker, ruller rundt, har fin kontakt til alle han møder, samler ting op med begge hænder og er faktisk helt god finmotorisk. Desværre udvikler han sig bare ikke helt så hurtigt som sine jævnaldrende i de store motoriske træk.
Han kravler ikke, kan ikke sidde mere end 2-3 sekunder uden at vælte, viser ingen faldreflekser og tager ikke fra. Han har aldrig kunnet lide at ligge på maven og lærte det først da han var 6 mdr. Han ruller stadig om på ryggen med det samme han har fået fat i noget at bide i, hjælper ikke til når man løfter ham op og er generelt blød i kroppen.
Med til historien hører at han havde en hård første måned med gulsot - det blev ikke behandlet for tallene lå lige under hvad der krævede lys - tog ikke på, var en lille grøntsag og måtte til sidst have sondemad. I dag er hans vægt fin, men han er bagefter motorisk og vi er - på baggrund af de kommentarer vi har fået - bekymrede for, om han kan have taget skade og om han vil være i stand til at indhente det han er bagefter.
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Mama Di