Brev:
Søvn og gylp - 3 mdr.
25. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Søvn og gylp - 3 mdr.
Kære Helen
Silas sover stadig meget uroligt om natten. For en uge siden begndte vi en helt anden rutine om aftenen da det endte med skrig og skrål når han kom i seng kl 22-23. Dasgrytmen har han selv ændret lidt ved at ikke at sove de helt lange turer og det var også det jeg gerne ville, så han måske ville sove lidt mere om natten. Men der er ingen forskel fra da han sov ca 3 timer ad gangen.
I mellem amningerne om natten ligger han meget uroligt (nogle dage mere end andre) hvor jeg tager ham over - med det samme falder han til ro og sover og jeg ligger ham med det samme igen - men jeg er jo oppe og sidde hele tiden (sidst på natten fra ca 2-3 tiden næsten hver 15-30 min. løsner svøbt 1- 2 gange om natten. hvis jeg ikke svøber ham ligger han endnu mere uroligt.
Vores dag ser sådan ud
05.30 ammer (5 min) og sover videre
06.30/7.00 vi står op - hygger og pludre..
8.00/8.30 ammes (ca 10 min )
9.00/9.30 puttes i barnevognen sover ca 2 timer (falder selv i søvn med det samme)
11.30/12.00 ammes (ca 10 min)
14.00 puttes i barnevognensover ca 1 1/2 til 2 timer (tager lidt længere tid at falde i søvn)
16.00 ammes (ca 10 min )
17.30/18.00 puttes i barnevognen sover 1/2 time til 45 min (nogle gange falder han i søvn med samme andre gange tager det lang tid - med gråd)
18.30 ammes ( ca 5 min-10 min )
19.30-20.00 bader ham og gør ham klar til natten ( han elsker det og falder til ro - den store gode ændring)
20.00/20.30 ammes ca. 10 min
20.30/21.00 svøbes og puttes - har ofte en græde tur her - men ikke i sammenligning med før. det er som om han kæmper for at holde sig vågen. et par enklte gange falder han til ro med det samme han er svøbt.
sover ok indtil ca kl 24 hvor han ammes ( max5 min)
ca kl. 3 ammes ( max5 min)
........
Det er dejligt at aftnerne er blevet lidt mere rolige - men ved ikke hvad jeg skal gøre om natten for at vende det. det har ikke haft nogen betydning at han sover mindre om dagen. føler ikke at han vil have mere at spise om dagen.
Ved ikke om han bare ligger uroligt og egentlig sover. (nogle gange har han åbne øjne andre gange ikke, bliver mere utilfreds jo mere han ligger inden jeg tager ham op, men har altid taget ham op inden han græder) jeg er glad for at han ligger lige ved siden af mig nu når jeg skal have ham op så meget, men måske er det det der gør at vi begge vågner?
Har også prøvet at ligge med ham i favnen men det hjælper ikke.(ved ikke hvorfor når det nu hjælper at tage ham over og sidde med ham)?
Om dagen tilbyder jeg ham mad efter han er blevet skiftet og inden han skal ud og sove igen - men han vil som regel ikke have noget og bliver meget irriteret. Enklte gange vil han gerne have - hvis det er ved 2. bryst selv om jeg føler der stadig er mælk i det 1.
Han gylper utroligt meget har ellers ikke været det store problem før hvor det var måske en gang ved hver amning, nu er det 3- 4 gange ved hver amning og nogle gange ser det ud til at det hele kommer op- det er både når han bøvser og efter både når han sidder, ligger på ryggen og på maven. Om morgenen er gylpet tit helt som vand, efter amningerne er det som mælk, og et stykke tid efter amningerne er det klumpet.
Jeg sidder altid op og ammer taditionelt - har prøvet tvilling amning, men det vil han ikke.
Han vejede 6 kg ved 2 mdr (sundhedsplejerske) nu vejer han omkring 6,7( vores egen vægt)
Kærlig hilsen
Silas mor