Svar: Sove i barnevogn - 3 mdr.
26. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Heidi
Da din datter nu er tre måneder gammel er hendes kredsløb formodentligt så godt udviklet at hun ikke vil have problemer med at sove ude, selv om det er lidt fugtigt i vejret. Grunden til at man siger, at små børn skal undgå tåge og dis, skyldes at de har svært ved at varme den kolde og fugtige luft op (som de trækker ind, når de trækker vejret) og få den sendt rundt i systemet. Men hvis hun er pakket godt ind, så bør det ikke være det store problem i 3 mdr.´s alderen. Hvis hun sover ude, må du så tjekke hende lidt flere gange.
Med hensyn til frostvjer, så synes jeg fortsat ikke at hun skal ligge ude, hvis det er meget koldt. Hvis I kan leve med det, så er det en fin løsning at tage barnevognen ind.
Nu er det jo snart forår og den varmere tid nærmer sig, så fortsæt som hidtil og med ovenstående råd og så løser det sig efterhånden som det bliver varmere i vejret.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske