Brev:
Vil ikke spise skemad mere - 6 mdr.
25. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise skemad mere - 6 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar, sidst jeg skrev - der er nu kommet meget mere styr på hverdagen herhjemme og det har hjulpet meget.
MEN - vi var jo ellers kommet godt igang med skemaden og var kommet op på tre måltider, da Robert blev 6 mdr. men efter en ordentlig omgang svamp i munden, hård mave og øjenbetændelse, kombineret med forkølelse, gik det ned ad bakke med spisningen.
Robert er helt rask nu men han er blevet meget glad for mors mælk. Så glad at han ofte helt afviser skeen, hvorefter han fint tager fra begge bryster. Jeg synes det er rigtigt træls, også fordi det går udover nattesøvnen når han ikke får rigtig mad. Det skal lige siges at her i weekenden, hvor far og storeror var hjemme gik det meget bedre - kan jeg fokusere for meget på det når jeg er alene med ham og det er derfor han stejler?
Sådan ser vores hverdag ud nu:
05.00 - vågner, ammes og vi står op (har forsøgt at få ham til at sove videre uden held)
06.30 - havregrød med frugt og vand til (spiser ok hér)
07.00 - sover lille lur til kl. 8
10.00 - ammes og puttes i barnevognen. Sover 2 timer ca.
12.30 - mos med forsk. grøntsager (spiser ofte kun 1/2 dl - nogle gange intet) og evt lidt frugt til dessert
14.30 - ammes og puttes til lur i barnevognen. Sover 1 1/2 time ca.
17.30 - mos med kød (meget forskelligt om han spiser noget). Får lidt at gnave i mens vi spiser kl. 18
19.00 - puttes til natten med en flaske. vågner kl. 00.30 og får bryst. Vågner igen kl. 03 men her er jeg af og til heldig at kunne give ham sutten, så han sover videre. Det er hvis han har spist godt i løbet af dagen. ellers får han bryst for at vi kan sove videre.
Kan du se dig ud af hvad der evt. er galt, siden han ikke vil spise?
Jeg havde håbet på at kunne flytte ham ud af soveværelset i påsken, hvor han er 7 1/2 md., (min mand har ferie dér og kan tage over) men hvornår kan man regne med ikke at skulle amme fra eks. 22-5? Er jeg for tidligt ude?
Mange hilsner fra Sarah