Svar: Hvornår får barnet sin rigtige øjenfarve?
26. februar 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Heidi
Alle børn bliver født med blå øjne. Nogle børn har meget lyseblå øjne og andre så mørke øjne at de virker næsten sorte.
Man siger normalt at børn kan skifte øjenfarve frem mod 1 års alderen. Jeg har dog oplevet børn som skiftede øjenfarve også i skolealderen. Ikke på den måde at barnet fra at have blå øjne pludelig får brune; men øjnene kan skifte nuance og blive lidt lysere eller lidt mørkere.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske