Brev:
Vælling hvornår?
1. marts 2008
Alder:
3 mdr.
Vælling hvornår?
Hej
Har det ikke en betydning for barnets udvikling at man er gået 14 dage over tid??? Jeg spørger kun fordi, min søn er fra d. 26 november, men er egentlig 14 UGER + de 14 dage jeg gik over. Så i teorien er han 16 uger, hvilket jo svare til de 4 måneder.
Han vejer godt 7 kilo er ca 67 cm og er en månede længere fremme udviklings mæssig end de fleste børn på hans alder.
Vender fra mave til ryg og har gjort det længe, forsøger at vende fra ryg til mave og har gjort det helt 1 gang, sutter på alt, følger med i alt, prøver at tage fat i hans fødder, putter legetøjet ind i munden, rejser sig selv når jeg sætter ham på numsen og trækker hans arme op over hovedet.
Han vågner konsekvent hver 3 time om natten, og sover ikke så godt om dagen, vågner hele tiden i gråd, er urolig og halv sover stadig, har ingen rigtig rytme på grund af dette, så kunne godt være fristet til at give ham noget vælling til at sove på om natten, så han er udhvilet ordentligt og det samme for mig, er det dumt???? Hvis han ikke er klar til det, så reagere han vel på det og jeg ved at det er for tidligt????
Syntes ikke at det hjælper at give ham en flaske mme. Vågner stadig efter 3 timer. Suger godt, 5-10 min tager han om et bryst.
Jeg spiser helt normale ting, brød, a38 med musli og frugt, mandler, the, vand til morgenmad. Rugbrød til frokost. frugt eller gulerødder ind imellem. Hvis jeg spiser noget sødt er det i moderate mængder.
Og han er meget aktiv hele tiden også om natten, så han forbrænder det vel hurtigt.........Jeg er bare så træt og min mælkeprodution er jo tydeligt præget af at jeg ikke får sovet. Min nedløbsrefleks er ikke så hurtig mere.
Og et sidste spørgsmål, kan det gøre et spædbarn mere uroligt, hvis moderen spiser for meget sukker og så får det igennem mælken???? Det gør børn jo når de har spist for meget slik.......