Brev:
Må man starte med mos i stedet for grød?
2. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Må man starte med mos i stedet for grød?
Kære Helen
Jeg læser din brevkasse med enorm interesse, og jeg har meget stor respekt for dine råd (og for din fantastisk gode og respektfulde tilgang til vi spørgelystne mødre)!
På baggrund af et af dine brevkassesvar ang. opstart på ske-mad (hvor du anbefaler ren grød til en start), vil jeg meget gerne spørge om følgende:
Er der noget problem i at starte med mos i stedet for grød? Min søn afskyer vælling/tynd grød, men er helt vild med min pæremos. Han er på smagsprøvestadiet, spiser vel i alt 10 teskefulde 1 gang dagligt (og dem KASTER han sig virkelig over). Så jeg havde egentlig ræssoneret, at det primære her i begyndelsen var at give ham en god oplevelse med det at spise af en ske, fremfor at bekymre sig så meget om HVAD han får indenbords.
Hvorfor anbefales ren grød til en begyndelse, og så kun gradvis introduktion af frugtmos? Kunne man i stedet starte med grøntsagsmos (hvis det er frugtsukkeret, der er problemet)?
Jeg synes, at der er så mange gode råd omkring det her med ske-mad, og det er svært at sortere skidt fra kanel, hvis man ikke forstår baggrunden for rådene. Kan du mon give mig (og andre mødre med samme problem) en kort forklaring af baggrunden for de gældende råd ang. opstart på ske-mad?
Som altid tak for hjælpen.
Stine