Brev:
Meget morsyg, hvordan tackler vi det?
3. marts 2008
Alder:
10 mdr.
Meget morsyg, hvordan tackler vi det?
Hej
Jeg har lige nogle tanker og spørgsmål i forbindelse med min søn. Han har fra dag 1 været meget mor-syg, i nogle perioder mere end andre, men det har aldrig været så slemt som det er lige pt.
Vi har lige været gennem endnu en gang maveinfektion, men den var heldigvis overstået på lige under en uge denne gang. Han spiser allerede godt, og det vi får, så det er rigtigt fint.
MEN - han vil pt. kun være hos mig, og det er kun mig der kan trøste... Til stor frustration for far. Jeg kan ikke forlade rummet uden at han græder, og følger efter mig. Han kravler pt. og bliver bedre og bedre... Kan det have noget at gøre med dette?
Vi havde også en periode lige før han igen blev syg, hvor han sov fra kl. 19 til kl. 06 uden at vågne... Dejligt! Men det forsvandt desværre med maveinfektionen - ØV! Nu er han meget svær at få til at sove, og skal helst falder næsten i søvn på armen, og når han vågner om natten, kan vi ikke få ham til at sove videre med mindre han kommer ind til os. Der sover han tilgengæld hele natten, uden at vågne... Jeg har på fornemmelsen at det drejer sig om tryghed og fysisk kontakt med mig, for han vil helst have en hånd på mig, når han falder i søvn i vores seng. Det gør han så tilgengæld hurtigt - max. 5-10 min!
Jeg ammer jo ikke længere, men sørger for at vi er så meget sammen om dagen som muligt. Tumler omkring, danser, læser bøger osv. men jeg synes ikke det har den store virkning.
Han har aldrig brugt sut, nusseklud eller lign. Vi har prøvet at introducere det for ham, men han vil ikke vide af dem...
Er det bare seperationsfasen der lige tager et ekstra spring nu har hvor han er blevet så mobil? Kan det være fordi han også ramler ind i et tigerspring (46 uger)?
Hvad kan vi gøre?
Gitte