Brev:
Vågner mindst en gang i timen
3. marts 2008
Alder:
11 mdr.
Vågner mindst en gang i timen
Hej Helen
Nu har jeg brug for din kyndige vejledning igen :-)
Vi har en sund, rask, livlig og bevidst lille fyr på 11 mdr. I løbet af dagen er han en stædig charmetrold der ved hvad han vil - og ikke mindst hvad han IKKE vil :-). Han er ikke altid lige nem at få til at spise - men jeg går ud fra, at han skal have serveret lidt af hvert - både noget jeg ved han vil spise og noget nyt, og så kommer det hen ad vejen???
Nå, men vores mest alvorlige problem er om natten. Jeg er lige startet på arbejde, og jeg har virkelig brug for lidt nattesøvn - men det er der ikke meget af. Han bliver puttet ved 19.30-20.00 tiden og sover ok de første par timer, men så starter det. Han vågner grædende/skrigende og siddende op i sengen 1-2 gange i timen. Han sover på eget værelse - så vi løber i fast rutefart. Og det er opslidende - for os begge.
Vi forsøger at tage ham med ned i vores seng - men han vågner stadig. Vi har prøvet at give ham en sutteflaske midt på natten, men det hjælper ikke synderligt. Når så klokken bliver omkring 5.00 falder han rigtig godt i søvn, men vi er desværre nødt til at vække ham omkring. 6.30, for at vi kan at blive færdige inden vi skal afsted.
Jeg er ikke umiddelbart tilhænger af "Godnat og sov godt", så jeg vil gerne om vi kan finde en anden metode. Skal vi tage hans seng tilbage i soveværelset - er det tryghed? Skal vi prøve at blive i værelset mellem to opvågninger så han ved vi er der? Eller er det en fase han skal igennem, som vi bare må stå imod på bedste måde?
Mange hilsner
Anja