Brev:
Vil slet ikke det der grød mere
3. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Vil slet ikke det der grød mere
Hej Helen
Tak for dit forrige, brugbare svar. Jeg er altid i tvivl om det er meningen, at jeg skal svare tilbage på dit svar, men du spurgte, om Andreas ikke kunne sidde selv i høj stol uden støtte, og det kan han nu, fordi vi prøvede, griner..
Nå, nu gik det ellers lige over stok og sten og så... ville han ikke spise grød mere. Det er nu lidt over en uge siden, at vi sidst fik et godt måltid grød i ham, hvor han havde lyst til at spise det. Fra at have spist 3 måltider grød er vi nu overordentlig heldige, hvis vi får bare 1 dl i ham i løbet af en dag. Han lukker munden, bliver småsur og kigger væk.
Vi har prøvet med alt, synes vi selv, forskellige slags grød, grøntsager eller frugtmos, men intet synes at virke. Han er rigtig glad for at sidde med til bords i den høje stol, spise rugbrødshumpler, agurk osv og er RIGTIG interesseret i vores mad. Han sidder stadig så svajende i den høje stol, at det ikke er til at give ham grød der endnu, det foregår stadig i skråstol. Når han får grød sidder vi foran ham, øjenkontakt, siger lyde "Mmmm" osv - lige lidt hjælper det. Han vil gerne drikke vand af kop stadig og selvfølgelig mme.
Der sker rigtig mange ting for tiden, kan det være derfor? Han har fået de to tænder i undermund og savler meget, dog kan vi ikke se andre endnu. Han har desuden sovet skidt om natten, muligvis fordi han ikke spiser sin grød. Han vågner mange gange og smågræder, for så at sove videre.
Jeg laver selv hans grød (ris, majs, havre, øllebrød osv) samt jordskokker, ærter, majs, gulerødder, jordbær, pære og sveske.
Imorges prøvede jeg med havregrød med sveske og banan. Han reagerede med at få brækreflekser og sidste forsøg endte med at han brækkede de to skefulde grød samt en del vand op.
Mange hilsner en lidt frustreret mor, der synes vejn til grødgryden efterhånden er lang, når det hele alligevel ender i skraldespanden :-)
Mie