Brev:
Sover meget dårligt efter opstart i vuggestue
5. marts 2008
Alder:
12 mdr.
Sover meget dårligt efter opstart i vuggestue
Hej Helen
Vi har en datter på 1 år som altid har været et meget nemt barn, sov igennem fra 19.00 - 7.00 siden hun var 3 måneder. For en måned siden startede hun i vuggestue og har ændret sig til et barn vi næsten ikke kender.
Hun har altid været vant til at blive passet af andre og det har ikke været noget problem, hun har aldrig været hverken far eller mor syg. Den første uge i vuggestuen var ok, der vinkede hun bare til os når vi gik. Da vi gik ind i uge 2 begyndte det at gå helt galt, hun er MEGET ked af det når vi afleverer hende og når vi henter hende bliver hun også meget ked af det.
Hun har været plaget af sygsom stort set lige siden hun startede i vuggestue, lungebetændelse, forkølelse, opkast, diarre, øjenbetændelse. Vores største problem er at hun ikke vil sove om natten mere.
Hun bliver lagt i seng kl. 19.00 hvor hun får en flaske med MME. Hun falder som regel selv i søvn inden for 5-10 min. Så sover hun et par timer og så starter natteroderiet.
Hun vågner 20-30 gange om natten, er ked af det og vil ikke sove. Vi er lige pludselig blevet nødt til at give hende en sutflaske med MME om natten for at hun vil ligge sig igen og tage et par sammenhængende timers søvn igen. Vi har prøvet at give hende lidt vand i stedet, men det bliver hun bare endnu mere rasende over. Vi ved slet ikke hvad der er sket med vores lille pige, der ellers altid har været glad for at sove i sin seng og som altid har sovet hele natten. Vi får ca. 3-5 timers søvn om natten og det er ikke sammenhængende timer, så vi er ved at være ret udkørte.
I nat græd hun non stop fra 21.00 - 24.00, og vi prøvede alt for at få hende til at stoppe, lagde hende i vores seng, tog hende med i stuen, sad ved siden af hendes seng med en hånd på hendes bryst og sagde shhhhh. Hun bliver ved at rejse sig i sin tremmeseng og så smider hun sutten ud på gulvet. Vi går som regel ind til hende, ligger hende ned igen, giver hende sutten og siger godnat og så går vi, men hun bliver bare ved med at tage sutten ud, rejser sig og græder.
Hun er jo fyldt et år nu, så hun burde jo slet ikke få sutflaske med MME, jeg ved bare slet ikke hvordan vi skal få den fra hende, når hun nu også er begyndt at få en om natten.
Nå det var en masse spørgsmål, og måske lidt rodet, men håber du kan gøre os lidt klogere.
Med venlig hilsen
Katja