Brev:
Kun mors arme virker
6. marts 2008
Alder:
1 mdr.
Kun mors arme virker
Hej
Jeg har en vidunderlig datter på 5 uger og 3 dage. Det eneste der er et problem, er at hun ikke vil sove for sig selv, kun i mors arme.
De første par dage efter jeg havde født, sov hun fint for sig selv, når man tager i betragtning af at hun var en nyfødt baby.
Desværre fik jeg en infektion mens jeg var indlagt og skulle derfor have en masse medicin. Medicinen gjorde at hun fik meget ondt i maven, især om aften. Når vi forsøgte at gå i seng ved 20 tiden begyndte hun at skrige og det fortsatte til kl. 2 om morgen, hvor hun faldt i søvn for sig selv i liften. Sikkert af udmattelse.
Vi er første gangs forældre, så vi var meget rundt på gulvet og troede faktisk at hun skreg fordi små børn har natteuro. I den 1 ½ uge hvor hun skreg om natten, sov hun fint for sig selv i liften i stuen om dagen. Vi lagde hende bare ned i liften, når hun var faldet søvn i vores arme.
Efter en ven havde gjort os opmærksom på at det sikkert var maven, der gjorde at hun ikke ville sove om aften/natten, fandt vi en zoneterapeut som kunne behandle hende. Ca. samtidig med at hun begyndte at få behandlinger (for ca. 10 dage siden) fandt vi ud af, at hvis hun fik lov til at sove i mine arme om natten, så begyndte hun ikke at skrige helt hysterisk.
Hun har nu fået 3 behandlinger hos en zoneterapeut og maven og tarmene har det helt fint. Desværre vil hun nu kun sove i mine arme og ingen andre steder. Det er hyggeligt at ligge med hende, men hårdt fordi det er 24 timer i døgnet. Om dagen vil hun nemlig heller ikke ligge i sin lift mere og far dur desværre heller ikke, selvom vi har prøvet mange gange.
Hun har meget let søvn, som babyer åbenbart kan have og derfor tænkte vi at en vugge der kan gynge ku være en løsning. Den vil hun heller ikke ligge i. Vi har prøvet at svøbe hende, ligge ting der lugter af mig ned i vuggen/liften, men det virker heller ikke. Vi har forsøgt at sidde med hende i en halv time eller mere indtil hun sov dybt for derefter at ligge hende i liften/vuggen. Men efter hun har ligget ca. 10 minutter i liften/vuggen vågner hun og begynder at skrige. Vi har forsøgt at have en hånd og et hoved ned i liften/vuggen når hun vågnede for at få hende til at sove videre, men det virker ikke. Hvis vi ikke tager hende op efter en tid, begynder hun at skrige helt hysterisk. Det eneste sted hun kan sove alene, er i barnevognen. Men kun når vi kører med den.
Vi kan ikke rigtig lide at ligge hende i vuggen/liften og lade hende skrige sig i søvn. Derfor er vi efterhånden desperate for at få et råd til, hvordan vi lærer hende at sove alene.
Hilsen Signe