Brev:
Nægter morgenmad
6. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Nægter morgenmad
Hej Helen,
Mange tak for din gode plan. Den fölger vi relativt nöje... men vi har nu en ny udfordring i form af morgenmaden, som er gaaet hen og blevet det sväreste maaltid paa dagen.
De sidste par dage - faktisk den sidste uges tid, har hun ikke väret sulten om morgenen - eller har i hvert fald ikke kunnet koncentrere sig omkring det.
Hun faar mad sidst omkring midnat, hvor hun drikker mellem 100-150 ml. MME. Og saa burde hun jo egentlig väre meget sulten, naar hun vaagner. Men nej... der skal i hvert fald lige leges lidt först, for ellers faar vi slet ingenting i hende.
Efter en halv time pröver jeg at sätte hende i den höje stol, men der ryger virkelig MAX. 1-2 skeer ind. Jeg har prövet at variere maden - forskellig gröd, öllebröd osv. og endda smaa rugbrödshapser med smör.
Hun virker bare ikke sulten... men saa til formiddagsmaden kl. 09.30-10.00 vil hun gerne have en smule - ikke meget, men lidt ryger ind - MAX 5-6 skeer. Naar hun bliver puttet til lur sluger hun gladeligt 150-200 ml. MME...?!?
Har du nogle gode idéer her...?!?! Resten af dagen, synes jeg, forlöber godt. Hun spiser i hvert fald mere og mere ske-mad (stadig helst fra köbe-mad, som jeg saa blander med lidt af vores mad - ost, kylling, pasta, ris osv.)
Jeg har tänkt paa, om hun bliver fyldt saa godt i löbet af dagen, at hun först skal have brugt lidt krudt, för hun er sulten. Hun faar jo eftermiddagsmad - lidt frisk frugt samt frugtmos ca. kl. 16.00-16.30. Kl. 18.00-18.30 faar hun aftensmad og igen kl. 19.30-20.00 drikker hun 150-200 ml. välling liggende i sengen!
Hendes afföring virker okay - lidt fast i det, og hun presser og presser i nogle minutter og saa er der som regel fyldt ble. Men hun virker ikke til at väre generet af det... Kan det väre derfor... hun skal först lige af med noget, för hun er klar til en ny dag med fast föde...?!? Det er nemlig altid om morgenen eller midt formiddag, det sker!
Mht. vägtögning saa skrev du for nogen tid siden en opstilling paa, hvor meget babyer/börn skulle tage paa saadan det förste aars tid. Jeg kan desvärre ikke finde den. Emma vejer nu omkring 8 kg. og er lige blevet 8 mrd. I fölge Livets Bog er det meget passende...?!?
Det var vist alt for denne gang. Altsaa - gode idéer til morgenmads-udfordringen önskes.
Fortsat god dag. Og endnu engang mange tak - din side er en enorm hjälp og stötte.
Lise