Brev:
Undvære mor
6. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Undvære mor
Hej Helen,
Jeg har en datter på knap 6 måneder, og om ca. 4 uger skal jeg tilbage til mit arbejde. Mit problem er, at jeg pludselig har fået stress over at skulle starte. Jeg skulle jo gerne begynde at trække mig, så hun kan ”undvære” mig fra kl. 8:00 – 14:00.
Min datter begyndte at få grød til frokost, da hun var 4 måneder og kort tid efter også mos til aftensmad. Hun er nu begyndt at få grød til morgenmad – efterfulgt af amning. Helevejen igennem har hun været begejstret for både grød og mos – men også for amningen! Når jeg forsøger med en kop, begynder hun at grine og synes det er sjovt at puste. Det betyder jo så, at der ikke kommer noget ind og ned!
Jeg (og hendes far) har også forsøgt med sutteflaske, og det vil hun slet ikke have. Det samme gælder en kop med tud!
Indtil videre har jeg håbet på, og tænkt, at det kommer nok! Men nu synes jeg gerne jeg vil gøre noget!
Derudover har det været noget roderi med at få hende til at sove om aftenen, men super i løbet af dagen. Det er pludselig vendt, så hun nu sover fint uden gråd, fra kl. 20.30(ca.) til 7:30 (ca.) – afbrudt af 2-3 amninger, og næsten umulig i løbet af dagen. Hun sover mellem 30 minutter til 3 timer og skriger når hun bliver lagt ud i barnevognen! Afhængig af hvor længe hun sover, sover hun 3-4 gange i løbet af dagen! Også her kunne jeg godt bruge lidt hjælp til noget struktur, da jeg jo ved at dagplejere har en fast rytme.
Jeg har læst ”Sov igennem uden gråd”, men har vist kun brugt den halvhjertet! Det skyldes nok, at jeg umiddelbart er imod kasser og rammer, og ikke har følt et stort problem. Men som tiden for en dagplejestart nærmer sig, kan jeg godt se at ”min løsning” ikke er holdbar.
Hvad er dit bedste råd?