Brev:
Det med mad er dødsvært
6. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Det med mad er dødsvært
Hej Helen.
Ja, jeg fik som forventet brug for dig igen :-)
Det med mad er dødsvært.... Axel er nu 6 mdr. og vi har været igang med skemad i ca. 1½ mdr. De første 14 dage var det dog kun et par skefulde. Nu ser det i midlertid ca. sådan ud:
06.00 Ammer
07.30 Grød og vand
08.00 Sover i ca 2-2½ time
10.30 Ammer
11.30 (12.00) Kartoffel, gulerod, persillerodsmos og vand
13.00 Sover ca. 2-2½ time
15.30 Ammer
17.00 Grød og vand
19.00 Ammer
19.30 Godnat
22.00 150ml majsvælling
02.00 Ammer
Mine brystvorter er efterhånden tyndslidte og ømme. Mælken løber til ca. 1 minut efter at jeg har lagt ham til og jeg er usikker på hvor meget mælk der er. Axel virker ikke sulten så jeg antager han får hvad han skal have. Vi har dog en periode hvor jeg synes han er meget pylret sammen med mig men liver op og er mere glad når han er sammen med sin søster og Far, undrer om han keder sig???
Nå tilbage til spørgsmålet... det har taget lidt tid at komme frem til denne rytme for nogle uger siden kunne jeg ikke rigtig nå at give ham både mad og mælk, da han jo også sover temmelig længe af gangen. Ovenstående er på en "perfect day" det svinger en del med hvor længe han sover og hvornår, men det er nogenlunde som beskrevet. Ser det fornuftigt ud og hvad er næste skridt?
Hvornår er det ok at stoppe amningen og hvordan erstatter jeg den i så fald? Og hvad med natten? Jeg har vand stående som jeg prøver at give ham inden jeg ammer, han tager en tår, men vil hellere have bryst.
I øvrigt forbander jeg den dag jeg serverede færdigprodukter for min søn. De virker, men det er dæleme svært at få ham til at spise andet end dette, da det er så sødt :-) Bruger smør i kartoffelmosen og efter jeg er begyndt på det i stedet for olie, glider det ned. Er også kommet til at blande ris/banan grød med hvede/havre grød fra han var ca. 5 mdr. for at grøden ikke skulle være alt for sød og er først efterfølgende blevet opmærksom på gluten indholdet. Hvordan er det med det gluten allergi? Der står fra 6 mdr. på pakken så er det ok at bruge det nu?
Det blev alligevel til en del spørgsmål, beklager.
På forhånd tak,
Tine