Svar: Puttes og rejser sig op i sengen
26. februar 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Junimor
I skal lave en fast rutine for jeres dreng, som han forbinder med at der nu sker et skift fra at lege og til at han skal sove. En rutine kan være at få et bad, at komme i nattøj, skiftet ble, få børstet tænder, sunget en sang og så blive puttet.
Hvis han så rejser sig, så afventer I og ser hvad der sker. Når han finder ud af at der ikke skal leges, men soves, vil han sandsynligvis lægge sig ned igen. Han tager ikke skade af at stå op i sin seng:o)
Hvis han bliver ulykkelig og grædende og føler sig utryg, så er det en anden snak og I må være hos ham, trøste ham osv. Kalder han på jer, så må I fortsætte med at lægge ham ned og putte ham igen. Tilbyd ham evt. lidt vand af en kop.
Det tager tid at lære en god soverytme og der er ikke andet for end at blive ved:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske