Brev:
Han vil bare ikke spise
6. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Han vil bare ikke spise
Hej
Jeg har en søn på knap 8 mdr som bare ikke vil spise. Han bliver stadig ammet og er meget glad for sine babbedutter:) Jeg føler jeg har prøvet alt men intet virker..
Har prøvet at "sulte" ham lidt så han er mere sulten men det virker ikke.. selv om der går adskellige timer uden bryst vil han stadig ikke have skemad! Vi har haft en god uge hvor jeg egentligt troede vi havde fået det til at fungere, men pludseligt fik han et tilbagefald og nu er vi på den igen....
Han bliver fuldstændig genstridig, stiv og skriger og skriger! han vil bare ikke!! Har snakket med andre sundhedsplejersker som siger jeg skal tilbyde, og hvis han ikke vil have skal jeg vente en halv time derefter prøve igen, og så samme procedure igen hvis heller ikke det virker.. Men der er stadig intet resultat..
Det stresser mig utroligt meget da han også snart skal i dagpleje, og hun kan jo ikke amme!!!!! Jeg er helt på bar bund, ved slet ikke hvad jeg skal gøre og det er meget frustrerende!! Han bliver stadig ammet om natten også.. men får ikke lov at spise sig mæt, kun en lille tår til han igen falder i søvn. Det skal lige siges at vi ike bor med hans far, så der er ikke nogen til at ta over om natten der ikke lugter langt væk af mælk... Så hvad gør jeg.. Hans dag ser normalt således ud:
Op kl 06.30 ammes,
iseng kl 0800 og ammes i søvn,
vågner kl 0900
bliver tilbudt skemad kl 10.00
hvis han ikke spiser her bliver han lagt i seng uuden bryst, hvilket også er en stor kamp!
bliver tilbudt mad igen kl 13.00 når han vågner, hvis han ikke spiser her får han bryst.
får tilbudt skemad igen kl 15.00 derefter bliver han ammet i søvn..
vågner ca kl 1700, og vi spiser så aftensmad kl 18.00, så får han sit bad og derefter bliver han ammet i søvn kl 20.00
han vågner 2-3-4 gange i løbet af aftenen og bliver ammet til han falder i søvn hver gang... sidste amning er kl ca 23.00 når jeg selv går i seng..
Han sover i samme seng som mig, da han heller ikke vil sove alene... Det skal lige siges at der hvor jeg har skrevet at han får skemad, er der problemet ligger, for det er de gange han ikke vil spise.. Jeg føler han får for lidt mad i løbet af dagen når han ikke vil ha sin skemad!! Han ligger ikke i den høje ende af vægtskalaen, tror han nu vejer 8-8,2 kg og han er ca 71-72 lang.. han er efter min mening ikke tynd, men kunne godt trænge til lidt sul på kroppen...
Jeg håber du kan finde rundt i mit brev og i mine spørgsmål, og at du kan hjælpe mig, for jeg er helt lost!!!!
Venlig Hilsen
Sarah, den fortvivlede mor!!:)