Brev:
Kost til pige der stadig ikke tager på
9. marts 2008
Alder:
16 mdr.
Kost til pige der stadig ikke tager på
Hej Helen
For et par måneder siden skrev jeg til dig fordi vores tvillinger havde været til 15 mdrs undersøgelse hvor deres højde og vægt blev kontrolleret, da vores læge ikke syntes de havde taget nok på. Så vi blev indkaldt til en ny kontrol som vi lige har været til nu.
Vores dreng vejer nu 10,1 kg og havde taget 500 g på i løbet af halvanden måned. Men vores pige har slet ikke taget på. Da hun var til 12 mdrs undersøgelse vejede hun 9,1 kg, ved 15 mdr. 9,6 kg og her ved 16,5 mdr vejer hun stadig 9,6 kg. Det skal siges at hun efter sin MFR/pneumokok vaccine havde diarré i næsten to uger og var til observation på børneafd. et par timer fordi hun ikke ville spise noget. Hun var bare skind og ben efter denne omgang så jeg tror, det er derfor der er lidt efterslæb - plus at hun har haft mellemørebetændelse her sidst i februar.
Men lægen ville gerne se hende igen om en måneds tid for at være sikker på at hun er begyndt at tage på igen.
Jeg synes de begge spiser rigtig godt i løbet af dagen og de spiser også rigtig varieret. De er ikke særlig kræsne og pt. er deres pålægsfavorit marinerede sild. De er begge glade for mad :-) Og ellers leger de dagen lang og er i højt humør så jeg er ikke urolig for vores pige men tænker lidt på om jeg skal lave lidt om i den mad hun får for at hjælpe hende til at tage lidt mere på?
Vi var egentlig holdt op med at putte fedtstof i deres havregrød her da de blev ét år - men det er jeg begyndt på igen. Jeg plejer at putte det der svarer til 1 tsk smør samt en tsk valnøddeolie i deres fælles portion grød. De får stadig sødmælk at drikke da de jo ikke er så store. Men er det ellers noget vi skal være opmærksomme på mht. til hendes kost?
Hilsen Elin