Brev:
Spytbobler og tungen frem og tilbage
10. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Spytbobler og tungen frem og tilbage
Hej Helen
Nu er vores piger blevet 4 1/2 måned på papiret. Men kun ca. 3 måneder - da deres rigtige termin var 10. december. De vejer næsten 7 kg, og der er kun 100 grams forskel.
Allerede for 3 uger siden begyndte de at trille fra mave til ryg, de smiler utrolig meget, og er også så småt begyndt at grine. Der er utrolig god kontakt til begge. Og specielt vores førstfødte "snakker" rigtig meget, Gy-lyde i rigtig lang tid, mens hun kigger på os.
Jeg skriver til dig, fordi jeg synes vores "mindste" lige pludselig er begyndt at "spytte, savle" helt utrolig meget, hendes bluse kan blive plask-våd i toppen i løbet af kort tid. Hun laver næsten "spyt-bobler" - og synes åbenbart, det er utrolig sjovt. Jeg synes også stadig, vores mindste stikker tungen lidt mere ud og ind, end den store...ellers er de helt ens.
Er det normalt, at babyer pludselig begynder at lave spyt-bobler. Hun kan forsætte med dette et kvarter og stadig synes, det er smadder skægt. De har altid savlet meget begge to, men nu er det pludselig som om, den store næsten ikke savler. Og den lille er begyndt at savle meget mere.
Kærlig hilsen
Lise