Brev:
Sensitiv dreng
10. marts 2008
Alder:
18 mdr.
Sensitiv dreng
Kære Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. vores søn på nu 18 måneder, som kom til verden 5 uger før tid.
Jeg har fra et meget tidligt tidspunkt opfanget at han er en meget følsom dreng, som ikke kan lide for meget larm og for mange børn lige omkring ham, især indenfor på mindre arealer - han bliver utryg og vil kun være hos mig eller hans far. Vi gør alt vi kan for at støtte ham, og vi presser ham ikke til noget han ikke vil – Vi er opmærksomme, og støtter ham alt vi kan.
Han er stadig hjemme hos mig. Vi regner med at han skal starte dagpleje når han er omkring 2 år. Mine spørgsmål er så:
Er det et problem, at jeg har ham hjemme, vil det gøre det sværere for ham at socialiserer med andre børn senere hen? Vi føler selv, at det er et privilegium for os alle at vi kan have ham herhjemme så længe, men jeg må indrømme at jeg tænker meget på hvordan det skal gå når han skal starte, om det bliver et problem, netop fordi han har det sind han har (som vi elsker), men også fordi han har været så meget sammen med mig herhjemme….
Hjemme er han en meget glad dreng, med stort temperament og vilje, han er en rigtig charmetrold, også over for vores gæster. Indkøbsture, ture på biblioteket osv. er som regel heller ikke noget problem…. Ligesom når vi ses med 1 til 2 andre børn fungerer det også fint nok. Når vi er ude at lege, stormer han af sted, ud for at opleve :O) Det skal siges at vi bor i et område med rigtig mange børn, så jævnaldrene børn er ikke fremmede for ham… Men han er let at slå ud, hvis der er en der kommer til at gå ind i ham, eller gør noget uventet – så bryder hans verden sammen i et par minutter, han kommer sig dog hurtigt… lige til næste gang.
Lidt rodet formuleret, men jeg håber du forstår mine tanker.
På forhånd tak
Louise