Brev:
Pludselig panik ved egen seng efter sygdom
10. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Pludselig panik ved egen seng efter sygdom
Kære Helen,
Jeg har aldrig haft det mindste problem ved at lægge Seamus i egen seng. Han var ganske få uger, da jeg begyndte at vænne ham til det - selvom han meget ofte har ligget hos mig - sammen med sin storebror - har der intet problem været næste gang han blev lagt i egen seng. Nu er det imidlertid en helt anden sag.
Han har for første gang været syg med feber. Det ødelagde hele vores rytme med mad, søvn etc. Maden er fint på plads igen, men han vil simpelt hen ikke lægges i egen seng. Han skriger fuldstændigt panisk - en gråd han ellers ALDRIG bruger.
Jeg er så småt begyndt at sætte mig op i sengen med ham om dagen - sammen med hans ynglingslegetøj - i håb om, at han finder ud af at sengen er okay.
Det bliver heller ikke bedre af, at separationsfasen brager igennem, at han konstant prøver at trække sig op at stå - og slår sig på sengens tremmer. I forvejen er han igennem en meget urolig fase med kravlen, 3 nye tænder etc.
Hvad pokker gør en klog?
Mange hilsner
Bonnie