Brev:
Sub akut eksem på brystet og vil ikke spise skemad
10. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Sub akut eksem på brystet og vil ikke spise skemad
Hej Helen,
Jeg ved ikke om du husker da jeg skrev til dig om alle mine ammeproblemer. Jeg havde både svampeinfektion og stafylikokinfektion i brystet med udslæt og sår. Jeg er rask nu af det og det går meget fint med amningen.
Heldigvis blev der funnet frem til årsagen der lå til grund for alle mine problemer. Min læge tog til sidst et billede at mit bryst og sendte det til hudlægen. Han kunne sige med det samme hvad det var. Det var et sub akut eksem der var opstået på grund af enzymerne i barnets mund. Jeg fik så en meget stærk virkende hormonsalve (Dermovat, guppe 4) at smøre på. Nu skal jeg så bruge Locoid som jeg skal smøre på en gang dagligt så længe som jeg ammer. Hvis jeg ikke gør det kommer eksemen straks igen. Jeg ved ikke om du har hørt om noget lignede før. Jeg tænkte at dele erfaringen med dig. ...
...
Nu er min datter lige over seks måneder. Jeg startede for 2 uger siden at give hende grød, men hun vil ikke spise. Jeg startede med risgrød og de to første gange spiste hun. Men så er det som om hun har funnet ud af at det vil hun ikke have. Jeg har prøvet at give hende grød hver dag de sidste to uger. Hun har munden lukket og drejer hovedet væk. Om det lykkes mig at få skeen i hendes mund så skumper hun skeen ud igen med tungen. Jeg har også prøvet med kartoffler.
Hvad skal jeg gøre? Hvor længe kan hun nøjes med kun at få modermælk?
Hun har sovet igennem næsten siden fødslen, men nu er hun begyndt at vågne 2-3 gange om natten for at amme. Det regner jeg med skyldes at hun er sulten, så det gør ikke min frustration mindre over at hun ikke vil spise.
Ser frem til dit svar
Venlige hilsner
Lillian