Svar: Sparker dynen af
26. februar 2004
Alder:
9 mdr.
Jeg synes af princip ikke at jeres datter skal være kold om natten. Vi kender fra os selv fornemmelsen af at dynen er gledet væk og hvor dejligt det er at få den om sig igen og med den alder jeres datter har, er hun ikke i stand til selv at trække dynen på plads om natten.
Mange børn sparker dog dynen af sig når de sover. Det vil være en god idé at give hende et natdragt på, hvor der både er lange ærmer og lange bukser, så hun ikke er helt bar, når ddynen ryger af.
Derudover så kan det være at I skal skaffe hende en anden dyne. Der er forskel på babydyner, men nogle er ikke særlig store. De er gode i barnevognen, hvor siderne er tættere på barnet. Hvis jeres datter ligger i en bred seng og har en lille dyne, så kunne det måske være en løsning at købe en juniordyne til hende. Det skal fortsat være en let model, som hun kan bevæge sig i og under, men jeg synes bedre om idéen med en dyne end om at lægge hende i en form for pose. Fordelen ved dynen er også at hvis hun fortsat sparker den af sig, så vil den i kraft af sin størrelse fortsat kunne varme hende lidt om siderne, fødderne mv.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske