Brev:
Vil ikke sidde stille
11. marts 2008
Alder:
10 mdr.
Vil ikke sidde stille
Hej Helen
Rasmus er nu 10 mdr. gammel. Der er rigtig meget gang i den dreng. Han har kravlet og stået siden han var 7 mdr. og på det sidste er han begyndt at give slip (øver sig i at holde balancen). Legetøj har ikke den helt store interesse endnu..Det er sjovere at pille ved de ting man ikke må :) og vi fjerner ham tit og prøver at aflede ham.
Kravlegården vil han dog gerne sidde i en halvtimes tid inden han kommer i seng. Her sidder han og hygger sig og laver klovnenumre, så mor og far griner.
Rasmus har altid været ukoncentreret omkring hans spisen. Han vender hele tiden hovedet væk for at se hvad der sker uden for og i andre rum. men her på det sidste er han begyndt at rejse sig i sin højstol. Jeg har sommetider kun lige været henne for at hente en teske i skuffen, og det drejer sig om max 5 sek. så står han op. I mens han sidder og spiser prøver han flere gange at komme ud af stolen.
Vi har prøvet at justere stolen så han sidder mere i spænd. Vi har også prøvet at binde ham fast. Atså ikke stramt..Det lyder måske lidt voldsomt her..Men han kommer fri hele tiden.
Hvad skal vi gøre? Det var så hyggeligt, at han kunne sidde der med lidt brød selv og hygge sig, imens jeg kunne tømme opvaskemaskine og skrælle kartofler. Nu prøver han i stedet at kravle ind i opvaskemaskinen eller vil op til mig hele tiden.
Skal jeg bare lade ham komme ned fra stolen, så snart han begynder på det "pjat" og så er det bare ærgerligt, han ikke får noget at spise :=0 ???
Med venlig hilsen
Anni