Brev:
Separationsfasen eller bare morsyg?
11. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Separationsfasen eller bare morsyg?
Hej Helen.
For lige at opsummere fra sidst, så tager Carolina nu flasken igen:-) Nu er det aftensmaden der ikke rigtig vil ned, som mor ville ønske, men det kommer nu nok også igen:-)
Jeg har nu et helt andet spørgsmål.
Nærmest fra den ene dag til den anden (for ca 14 dage siden) er hun blevet frygtelig morsyg eller måske er det separationsfasen. Indimellem kan jeg ikke forlade rummet uden hun bliver rigtig ked af det. Det hjælper som regel at jeg kommer ind igen eller sætter mig på gulvet og leger med hende, men andre gange er jeg simpelthen nødt til at tage hende op for at få hende "ned på jorden igen".
Hvis vi er ude og jeg giver hende til andre, hvis jeg lige skal på toilettet eller lave mad, bliver hun også rigtig ked af det, og hun bliver først glad når jeg tager hende, hvilket jeg selvfølgelig gør, stort set med det samme, hun skal jo ikke bare sidde på gulvet eller på en andens arm og græde.
For en uge siden skulle vi (min mand og jeg) på baby 1.hjælpskursus, og der skulle min bror og svigerinde passe hende (hjemme hos os) hvilket de har gjort før uden problemer, det resulterede i at hun skreg i ca 1½ time og græd sig selv i søvn i min svigerindes arme. De kunne jo ikke ringe efter os.
Hun er også begyndt på det ved sengetid når vi putter hende. Hvis ikke hun falder i søvn i løbet af 2-5 min. Skal vi op og give hende sutten og lige holde hendes hånd ½ min. tid, flere gange før hun falder i søvn.
Når jeg nævner det for nogle andre venner, siger de, at det skal hun bare lære og man skal ikke hele tiden give efter og tage dem op når de græder, for så lærer de bare hvordan man "tackler" mor og far.
Er det rigtigt? Jeg mener hun er stadig kun 8 mdr. så klog er hun da ikke endnu vel?
Jeg kan ikke bare gå forbi mit grædende barn.
Hvad tror du? Morsyg eller separationsfasen?
Jeg håber du kan finde hoved og hale i mit brev:-)
Med venlig hilsen
Charlotte