Brev:
Søvnbehov i løbet af dagen
11. marts 2008
Alder:
18 mdr.
Søvnbehov i løbet af dagen
Kære Helen,
Lige et spørgsmål mere....
Hvor meget skal en dreng på 18 måneder sove i løbet af dagen?
Vores søn sover ca. 11 timer om natten, som regel vågner han ved 6.30 - 7.00 tiden. Men ofte virker han allerede meget træt nogle timer efter, og min erfaring er at han faktisk godt kan sove igen ved 10 tiden hvis jeg lægger ham der. Det betyder så, hvis han kun sover 1½ time her, at jeg nå lægge ham igen omkring kl. 15.00 til en lille lur...
Jeg har forsøgt flere gange med en lur midt på dagen, og altså rykke formiddagsluren til kl. 11 eller 11.30, men det er kun sjældent at han sover mere en 1½, og så er han jo drøn træt ved 16-17 tiden....
Men det betyder måske ikke noget at han stadig skal sove 2 gange dagligt. Føler helt sikkert at han er mere glad og tilfreds på den måde. Måske han bare ikke er parat til at sove 1 gange dagligt endnu... ikke alle dage i hvert fald...
På forhånd tak
Louise