Brev:
Bevægelser og siddestilling
11. marts 2008
Alder:
1 mdr.
Bevægelser og siddestilling
Hej Helen.
Først vil jeg gerne takke for de fyldige svar jeg allerede har fået :o)
Min datter er 7 uger og et par dage. Hun fægter meget med armene og benene, især om aftenen. Er hun bevidst om disse bevægelser? Nogle gange hvis jeg giver hende et tæppe på eller vil holde om hende, skubber hun det/mig væk. Er det fordi hun ikke vil have tæppe på/kram af mig eller er bevægelser ubevidste fra hendes side?
Jeg har læst mig frem til at babyer i hendes alder ikke må sidde op, da det er dårligt for deres ryg. Nogle gange når hun græder, kan vi kun få hende til at holde op, hvis hun får lov til at sidde op af os. (Hendes ben oven på vores ben og hendes ryg op af vores mave). Vi passer selvfølgelig på hendes hoved og støtter hende så hun ikke vælter. Vi vil bare ikke sætte hende i denne stilling, hvis det vil skade hendes ryg på sigt.
Med venlig hilsen
Signe