Brev:
Sover ikke længe ad gangen
26. februar 2004
Alder:
4 mdr.
Sover ikke længe ad gangen
Kære Sundhedsplejerske
Min søn på 4 mdr. sover om dagen ikke længere end 40 min ad gangen. Jeg kan få ham til at sove 1,5 time, hvis jeg går med ham, når han vågner. Han kan være vågen 1,5-2timer om dagen og han spiser hver 3. time hele dagen. Han får modermælkserstatning(grøn alumin).
Han kommer i seng ved 19.30-20.00 tiden og sover højest 4(sjældent 5) timer før han vil spise igen. Herefter hver 3. time igen resten af natten. Han tager ca.1000 ml om dagen og vokser rigtig flot, er 67cm og 7,3kg.
Men lyder det alt sammen mon meget normalt? De andre i min mødregruppe har børn der sover og sover også hele natten?!
Jeg har forsøgt at give ham en enkelt flaske med vælling om aftenen, men det sover han ikke længere af. Har han mon brug for anden mad, mos eller?
Gør jeg mon noget forkert, er der mon noget galt, jeg er ked af det og selvfølgelig træt. Eller er der bare nogle børn, der ikke sover mere og bare ikke har brug for det.
Venlig hilsen
Charlotte