Brev:
Hvorfor spise grød?
11. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Hvorfor spise grød?
Kære Helen
Ja nu er det et godt stykke tid at jeg har haft brug for et godt råd hos dig, men nu er jeg her så igen:-)
Kaya er nu 8 mdr (14/3) Puhha det går stærkt. Hun er stadig en glad og veltilpas pige men krudt i numsen. Hun kravler næsten og bevæger sig generelt rigtig meget rundt.
Ang. hendes mad:
Hun begyndte faktisk allerede så småt på rugbrødshapsere da hun var knap 7 måneder, hvilket hun har og er stadig super glad for. Hendes mad er heller ikke blevet blendet siden hun var de der 7 måneder så det er bare fantastisk nemt. Hun spiser stortset alt det vi også spiser og hun er vild med det. Nogen gange kan hun næsten spise en voksen potion til aften og alligevel tage sin natflaske halvanden time efter.
Men alligevel er jeg begyndt at bekymre mig lidt selvom jeg godt ved at hun skal spise mere og mere af vores mad. Hun nægter simpelthen at indtage alt hvad der hedder grød.. ALT jeg har prøvet er ikke godt nok. Hvor vigtigt er dét grød for hende. Hendes dag ser som regel sådan ud.
Hun vågner tidligt, allederede kl 5:00 (har så også sovet uafbrudt siden kl 19:00)
Hun får så 200ml flaske mellem 5:00-6:00
tager en lille lur fra 6:30-7:15
Tilbyder hende grød af divese slags har også prøvet A38 osv mellem 8:00-9:00 men NEJ TAK. istedet vil hun have en halv bolle med ost og smør. (og får lov at smage lidt havrefras med sødmælk)
ca kl 11:00 får hun så ca 160ml flaske og sover så ca halvanden time.
kl 13:00 blir hun tilbudt grød igen, men vil hellere have et halvt stykke rugbrød med divese pålæg (hun spiser alt) og virker godt mæt derefter.
ca kl 15:00 er hun rigtig træt og får så en lille flaske og blir tilbudt frugtmos når hun vågner ca kl 16:00.
Mellem 17:00- 18:00 får hun aftensmad. Meget varieret og hun spiser somregel 2 hele kartofler med diverse grøntsager, kød og sovs.
kl 19:00 godnatflaske 200ml
og derefter sover hun til kl 5 uden mad, nogen gange får hun lige en tår vand af kop hvis hun vågner.
Det skal siges at hendes mave fungere super godt der er afføring 2-3 gange dagligt og det ser rigtig fint ud. Hun drikker nok lidt over 1 liter vand i døgnet, så det er også flot...
Hvad synes du om det hele.. jeg er bare bange for at hun måske ikke får nærring nok selvom hun nu virker mæt, glad og tilfreds
Glæder mig til at høre fra dig
Venlig hilsen
Helle